Pages

Monday 16 December 2013

# My Idea : Rahsia Unlimited Broadband Terbongkar

Unlimited Broadband/Internet Tanpa Had cuma bayar kurang dari RM50 sebulan?

Di Malaysia ada banyak penyedia servis internet/broadband (ISP) seperti TM, Celcom. Digi, P1Wimax, Yes, U-Mobile, Maxis. Masing-masing ada marketing strategies tersendiri tapi siapa yang mempunyai coverage yang luas berpotensi mendominasi pasaran.

>Ada yang offer daily package 100Mb serendah RMM2
>Ada yang offer  monthly package 1Gb serendah RM28
>Ada yang offer monthly package 5gb RM68

Cuma sedikit persamaan,belum ada ISP yang offer unlimited broadband bawah harga RM100 untuk postpaid and prepaid. Yang ada mungkin P1 kot...RM99 sebulan unlimited broadband tapi coverage tak luas dan senang cerita aku tak dapat menikmati pakej yang P1 offer. Secara terang aku guna Celcom 5Gb sebulan RM68.

So aku pun cuba explore kat intenet macam mana nak dapatkan unlimited broadband. Walaupun aku bukan orang technical dan IT tapi aku percaya broadband ni macam drive kereta ikut highway. Kita memang sedia maklum had laju 110km/j tapi sesiapa boleh speed ikut suka hati. Ada speed trap kita maintain bawah 110km/j. Sama juga dengan internet. Kalau kita boleh bypass quota maka bermulalah fenomena kita bebas melayari internet tanpa had dan download sampai pengsan!

Cari punya cari, maka tamatlah penantian selama ni. Aku dah jumpa macam mana nak dapatkan unlimited broadband@bypass quota@online 24 jam@download puas-puas hanya gunakan pakej sedia ada + download software.
Memang tak suka mesej ni sebelum ni. Tak cukup sebulan dah reach limit. Terus jadi slow. 
Tapi sekarang tak lagi. Bertukarlah kepada....opsss! Belum sedia nak reveal lagi.
Untuk kawasan luar bandar dapat speed 4Mbps dah kira bagus atau al least average 1Mbps ke atas.

1 comment: