Pages

Saturday 14 December 2013

# My Info : Felixia Yeap Berhijab

Daripada Playboy Bunny Kepada Hijab!

  

Secara peribadi memang beliau patut diberi pujian tanpa mengira latar belakang beliau sebelum ni dan nampak seakan lebih kepada kecenderungan berfesyen dengan cara begini. Walau apapun sebab dan alasan, bukan mudah sebenarnya untuk berbuat begini kecuali wanita yang beriman. Wanita Islam sendiri ada yang gagal memenuhi tuntutan agama dalam bab menutup aurat. Mereka kata mereka dah berubah dengan bertudung tapi masih belum ada kesempurnaan dalam menutup aurat. Ada juga yang sama sekali tertutup hati menutup aurat meskipun umur semakin tua. Ada pula yang tak istiqomah, hanya menutup aurat mengikut tempat dan masa. 

Hidayah itu milik Allah! Semoga beliau diberikan hidayah untuk mendalami dan memilih Islam sebagai pegangan dan cara hidupnya suatu hari nanti. Semoga Felixia Yeap mendapat kemanisan berhijab ya.

 Firman Allah yang bermaksud: “Tidaklah kamu diwajibkan (wahai Muhammad) menjadikan mereka (yang kafir) mendapat petunjuk, (kerana kewajipanmu hanya menyampaikan petunjuk) akan tetapi Allah juga yang memberi petunjuk (dengan memberi taufik) kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya (menurut undang-undang peraturan-Nya). Dan apa juga harta halal yang kamu belanjakan (pada jalan Allah) maka (faedahnya dan pahalanya) adalah untuk diri kamu sendiri. Dan kamu pula tidaklah mendermakan sesuatu melainkan kerana menuntut keredaan Allah. Dan apa juga yang kamu dermakan dari harta yang halal akan disempurnakan (balasan pahalanya) kepada kamu, dan (balasan baik) kamu (itu pula) tidak dikurangkan.” (Surah al-Baqarah, ayat 272)

“Sekiranya Allah mahukan kebaikan kepada seseorang, 
Dia akan berikan kefahaman agama.” 
(hadis riwayat Bukhari)

First Malaysian Playboy bunny and model Felixia Yeap’s decision to don the hijab (Muslim headgear) despite being a non-Muslim has shocked many, with some fans berating her and labelling it as a "publicity stunt".
 
The 27-year-old Ipoh beauty, who has been modelling since she was 19, however, remained unperturbed by all the scepticism and criticism that she had been receiving since she started donning the hijab a few months ago.
 
“They say I did this to find a rich Malay Datuk to marry. If I wanted to find a rich man, I would have done it a long time ago when I was still actively modelling in sexy poses. Their criticisms defy logic. All I wanted to do was to cover up more and do more decent modelling,” she told The Malaysian Insider.
 
Explaining her action further, Yeap said while it had come as a surprise to her fans, her love for Muslim attire had started a long time ago when she was still in school.
Yeap's action had been criticised by Muslims as well as non-Muslims who said she was being "disrespectful" towards Islam for wearing a hijab.

Selanjutnya dalam blog rasmi Felixia Yeap atau I wear the hijab with good intentions, says former Playboy bunny

No comments:

Post a Comment